tourinja

۴ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افرادی که نمی توانند از طریق روش های عادی به تناسب اندام برسند و سلامت خود را حفظ کنند، سرغ جراحی هایی مثل جراحی شکم می روند. جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی برای لاغری از رژیم‌های عادی و طاقت‌فرسای مختلف آسان‌تر بوده و نتایج آن نیز چشم‌گیر‌تر است. البته یکی از دلایل پر طرفدار بودن این جراحی، قابل مشاهده بودن نتایج حاصل از آن در مدت زمان کوتاه، است.

عمل جراحی شکم چیست؟

عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی یکی از روش های رسیدن به لاغری است. در این عمل جراحی، چربی و پوست‌های اضافه‌ای که خاصیت کشسانی خود را از دست داده‌اند را از نواحی اطراف شکم جدا می‌کنند. به کمک این روش، متقاضی جراحی، در کوتاه ترین زمان ممکن به تناسب اندام می رسد؛ شکم فرد سفت‌تر و خوش‌فرم‌تر به نظر برسد. البته این روش هم سختی های خودش را دارد. جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی بیشتر برای دو دسته از افراد استفاده می‌شود؛ مادرانی که تازگی دوره‌ی بارداری خود را طی کرده‌اند یا افرادی که به‌تازگی کاهش وزن شدید داشته‌اند و می‌خواهند پوست اضافه ناشی از این کاهش وزن را از بین ببرند.

انواع ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، بسته به شرایط بدنی بیمار و نتیجه هدف، در دو نوع مختلف انجام می‌شود. عمل جراحی شکم کامل و عمل جراحی شکم کوچک یا جزئی.

جراحی شکم کامل

جراح دو برش ناحیه پایینی شکم و وسط ناف ایجاد می کند و از طریق آن چربی و پوست اضافی شکم را جدا می‌کند. در این روش ممکن است ناف از جای اصلی خود جابه‌جا شود.

عمل جراحی شکم جزئی یا کوچک

در این نوع، برش‌های کوچک‌تری نسبت به روش قبل ایجاد می‌شود این روش بیشتر مناسب افرادی است که انباشت چربی آن‌ها بیشتر در ناحیه زیر ناف است.

عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی چه عوارض و خطراتی در پی دارد؟

عمل جراحی شکم نیز مانند دیگر روش‌های پزشکی که باعث تغییر در ساختار طبیعی بدن می‌شوند.؛ با عوارض همراه است. ابدومینوپلاستی برای لاغری یک جراحی بسیار دشوار و سنگین بوده و ممکن است برای بیمار عوارض زیادی را در پی داشته باشد. این عوارض می‌تواند شامل مواردی خفیف از هماتوم و یا احساس درد شروع شده، و تا عفونی شدن یا ناهنجار در عملکرد ارگان‌های بدن امتداد یابد.

در ادامه به چند مورد از این عوارض اشاره می کنیم:

  • ایجاد عفونت در زخم‌هایی که ایجاد می‌شود.
  • باقی ماندن جای زخم ناشی از جراحی.
  • کبودی در ناحیه شکم.
  • لخته شدن خون در ناحیه جراحی.
  • واکنش بدن نسبت به داروهای بیهوشی.
  • بی‌حسی محل جراحی.

جراحی زیبایی شکم برای چه افرادی مناسب است؟

متقاضی جراحی شکم باید از سلامت عمومی برخوردار باشد. وزنش برای مدتی طولانی ثابت باقی‌مانده باشد و هم‌چنین انتظارات واقع‌بینانه‌ای از جراحی زیبایی شکم خود داشته باشد.

عمل جراحی شکم یا همان ابدومینوپلاستی، یکی از روش‌های جراحی است که به شما کمک می‌کندبه تناسب اندام برسید و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. اما فراموش نکنید جراحی آخرین را برای رسیدن به تناسب اندام است.

  • سعید حسن آبادی
  • ۰
  • ۰

 

 

عمل بینی بدون تامپون

سخت ترین مرحله عمل زیبایی بینی کشیدن تامپون بعد از عمل می باشد که بسیاری از افراد از آن ترس دارند. جدا از سختی هایی که در مدت زمانی که این تامپون ها در روزهای ابتدایی پس از عمل بینی با شما همراه است؛ برای برداشتن این تامپون ها نیز برای شما مشکلاتی به وجود می آید.

در این مقاله قصد داریم شما را با عمل بینی بدون تامپون و اینکه بهترین جراح بینی برای این نوع عمل کدام پزشک می باشد بیشتر آشنا کنیم.

اصلا تامپون چی هست و از چه مواردی تشکیل شده؟

 

تامپون در جراحی بینی چیست؟ 

 تامپون گاز استریل شده است که توسط پماد آنتی بیوتیک آغشته شده و در داخل حفره بینی برای جلوگیری از تجمع خون در اطراف هماتوم سپتوم یا تیغه میانی استفاده می شود.

فواید تامپون در جراحی بینی

حفظ فرم و موقعیت سپتوم بینی (تیغه)

جلوگیری از خونریزی

جلوگیری از جمع شدن خون بین مخاط و غضروف که بعدها می تواند به لخته تبدیل شود و فرم کلی بینی را تغییر دهد و همچنین کمک به ترمیم استخوان.

حال که با تامپون و کاربرد آن کمی بیشتر آشنا شدید، شاید از خود بپرسید که چرا برخی به دنبال جراحی بینی بدون تامپون هستند و سختی های عمل بینی با تامپون چه مواردی را شامل می شود؟

عمل بینی بدون تامپون

تامپون برای جراحی بینی یکی از ملزومات می باشد و فواید زیادی دارد ولی به دلیل اینکه بینی را می بندد و تنفس از طریق بینی را مختل می کند و همچنین باعث فشار به بینی می شود که این فشار باعث درد در ناحیه اطراف چشم، پیشانی و صورت می شود که این موارد باعث شده افراد بدنبال عمل بینی بدون تامپون توسط بهترین جراح بینی باشند.

با توجه به فواید بسیاری که تامپون برای مراقبت های بعد از عمل بینی دارد، منطقی به نظر می رسد که حتی بهترین جراح بینی هم از این تامپون ها علی رغم سختی های آن، برای بیماران خود استفاده کنند.

با پیشرفت علم پزشکی در جراحی بینی، میتوان این عمل را بدون استفاده از تامپون انجام داد. در عمل بینی بدون تامپون از ورقه های سیلیکونی دارای تونل که برای عبور هوا مناسب است استفاده می کنند.

استفاده از این ورقه ها مشکل تنفس از بینی را حل نمی کند زیرا بعد از خشک شدن ترشحات بینی باعث مسدود شدن می شود و بیمار نمی تواند از بینی تنفس را انجام دهد، علاوه بر این هنگام خارج کردن این ورقه ها برای بیمار نیس ناخوشایند خواهد بود

برای انجام عمل بینی بدون تامپون و این اسپلینت ها باید از بهترین پزشک عمل بینی استفاده کرد که اگر پزشک با دقت و ظرافت عمل را انجام دهند که به مخاط بینی آسیبی وارد نشود نیاز به استفاده از تامپون یا اسپلینت نیست.

بهترین جراح بینی برای عمل بدون تامپون

اینکه بتوان نام یک پزشک را گفت که بهترین جراح بینی است اصلا امکان پذیر نیست، بهترین جراح بینی را می توانید با پرس و جو از بیمارانی که این  نوع عمل را انجام دادند بررسی کنید و همچنین با مشاوره گرفتن از پزشکانی که عمل بینی بدون تامپون را انجام داده اند نیز می تواند به شما کمک کند.

  • سعید حسن آبادی
  • ۰
  • ۰

درخواست مهریه

از زمانی که عقد نکاح جاری می شود . زن مالک مهریه خواهد بود می تواند درخواست مهریه بدهد. این ربطی به تمکین ندارد، یعنی چه رابطه زناشویی داشته باشند چه نداشته باشند، مهریه شامل حال زن می شود. 

 اگر زنی تمکین نکند از نفقه محروم می شود. 

درخواست مهریه

بهترین روش به اجرا گذاشتن مهریه

دو روش برای درخواست مهریه و به اجرا گذاشتن آن وجود دارد:

  1. درخواست مهریه از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف 

با مراجعه به دادگاه، یک درخواست مهریه ثبت می کنید، سپس دادگاه به ترتیب نوبت به درخواست شما رسیدگی میکند. اقدام از طریق دادگاه بیشتر زمان می برد اما اگر مرد مالی برای توقیف نداشته باشد، اقدام از طریق اجرای ثبت کاری بیهوده ای خواهد بود. 

  1. درخواست مهریه از اجرای ثبت 

برای اقدام از طریق اجرای ثبت، زن باید به دفتر ثبتی که عقد در آن ثبت شده مراجعه کند و درخواست گرفتن کل یا بخشی از مهریه اش  را بدهد. 

این روش هم مزایا و معایب خاص خودش را دارد. 

مثلا با این روش سریع تر می توان مرد را ممنوع الخروج کرد، در حالی که در اقدام از طریق دادگاه حکم باید قطعی شده باشد. 

مزیت دیگری که این روش دارد، هزینه های کمتری است که در مقابل اقدام از طریق دادگاه دربر دارد. 

البته به طور کلی اقدام با این روش سرعت بیشتری دارد. 

اینکه کدام بهتر است، بستگی به شرایط و خواست زن دارد. 

 اندر معایب این روش باید گفت که اجرای ثبت به افزایش قیمت سکه به توجه است، که اگر مهریه تان سکه باشد این روش می تواند به ضررتان تمام شود. 

و اینکه با این درخواست مهریه نمی توان مرد را به زندان انداخت، در حالی که اگر از طریق دادگاه اقدام نمایید، می توانید این کار انجام دهید. 

مهریه

به اجرا گذاشتن مهریه چقدر طول میکشد؟

اینکه از زمان ارائه درخواست مهریه چقدر زمان میبرد تا مهریه را دریافت کنید به عومل مختلفی بستگی دارد. و بسته به این عوامل بین دو ماه تا دوسال زمان می برد. عوامل تاثیر گذار در این زمان شامل این موارد می شود: نوع اقدام زن برای درخواست مهریه، میزان مهریه، توان مالی مرد، زن وکیل بگیرد یا خودش اقدام، نوع طلاق و غیره بستگی دارد. 

حداقل مهریه در ازدواج دائم 

جالب است بدانید مهریه در ازدواج دائم ضروری نیست، اما در عقد موقت واجب و ضروری است. اگر زن و مرد در مشخص کردن میزان مهریه در عقد موقت باهم به توافق نرسیده باشند، عقد موقت باطل است. 

مهریه لازم است یا از ارزش مالی داشته باشد، یعنی لازم باشد برای آن پول پرداخت کرد، یا کاری باشد که مرد بتواند برای زن انجام دهد. مثلا اگر شغلی در زمینه موسقی دارد، یک قطعه آهنگ بسازد. 

 

درخواست طلاق از طرف زن

اگر یه سری موارد در زندگی مشترک پیش بیاید زن می تواند برای درخواست مهریه و طلاق اقدام کند. 

  1. عدم پرداخت نفقه از جانب مرد در صورتی که بتواند آنرا ثابت کند. 

  2. چیزی که به اصطلاح حقوقی عسر زن می گویند، یعنی زن در زندگی با مرد دچار سختی باشد. مثلا معتاد بودن مرد، دوری از خانه به مدت زیاد، داشتن بیماری صعب العلاج یا بیماری که درمان نشود، درگیری های فیزیکی و کتک کاری در منزل، محکوم شدن به حبس بیشتر از 5 سال هست. 

  3. مرد خانه را بیش از 4 سال ترک کند. 

  4. داشتن حق وکالت در طلاق از جانب زن. برخی تصور می کنند که گرفتن حق طلاق یعنی زن حقی را از مرد بگیرد و از آن خود کند، در حالی که این تصور اشتباه است و شاید مقصر این اشتباه واژه حق طلاق باشد، در حالی که عبارت درست این است که بگوییم زن وکالت در طلاق را می گیرد، که با داشتن آن می تواند برای طلاق اقدام کند. 

  5.  یک وکیل حرفه ای و کارکشته استخدام کند، و با کمک و راهنمایی او درخواست مهریه را پیگیری کند. 

  6. متوسل شدن به شرایط ضمن عقد نکاح، البته پیچیدگی هایی دارد، اما وکیل می تواند در این زمینه یاری رسان باشد. 

  • سعید حسن آبادی
  • ۰
  • ۰

آمار سرقت خودرو در این چند وقت اخیر بسیار زیاد شده است و نکته بسیار مهمی که خیلی از مالکان خودرو به آن توجه نمی کنند داشتن ردیاب خودرو برای ماشینشان .است. باید از این روش های نوین استفاده کنند. پیشنهاد ما به شما داشتن یک ردیاب و دزدگیر خودرو است که جزو بهترین ابزارهای امنیتی هستند

در ادامه این مطلب می‌خواهیم بهترین ردیاب خودروهای موجود در بازار را بررسی کنیم.

ردیاب چیست؟

اول از هر چیز بیایید بیشتر درباره ی ردیاب مطالعه کنیم، ردیاب یک سیستم امنیتی پیشرفته است که از دهه 1980 به صورت خیلی گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. اساس کار آن سیگنال دهی بین ماهواره ها و ایستگاه‌های زمینی است.

 اگر بخواهم به صورت ساده بیان کنم این ردیاب سیگنال هایی را به ایستگاه های زمینی ارسال می کند که این ایستگاه‌ها با 12 ماهواره هماهنگ هستند. و مکان دقیق جی پی اس خودروی ما را نشان می دهند.

انواع ردیاب خودرو

به صورت کلی می توانیم ردیاب های خودرو را به دو دسته تقسیم کنیم. ردیاب های شارژی و ردیاب های سیمی. اساس کار آن ها به این صورت است که ردیاب های سیمی مستقیم به منبع برق خودروی شما وصل می شوند ولی ردیاب های شارژی یا سیمی بدون برق کار می کنند.

در ادامه به بررسی این دو می پردازیم.

ردیاب های سیمی

این ردیاب ها نیازمند به سیم کشی هستند به دلیل اینکه منبع تغذیه قوی ندارند. به همین دلیل نیازمند به تامین انرژی از باتری خودرو می باشند.

البته که به این نکته هم توجه داشته باشید که همه ی دریاب های خودروی سیمی دارای منبع تغذیه می باشند ولی عمر آن ها کوتاه است و به صورت مجدد شارژ نمی شوند. به همین دلیل باید به یک منبع خارجی وصل شوند

ردیاب خودرو.

 

ردیاب های شارژی

ردیاب هایی هستند که نیاز به سیم کشی ندارند و دارای یک منبع تغذیه قدرتمند هستند و نام دیگر آن ها ردیاب آهنربایی خودرو است. باطری های داخل این مدل از ردیاب مغناطیسی به گونه ای طراحی شده اند که در برخی از مدل های آن با یک بار شارژ تا 5 سال آینده نیاز به شارژ مجدد ندارند.

در این جی پی اس آهنرباهایی قوی قرار داده شده که به قدری قوی و با کیفیت هستند که حتی با شدیدترین ضربه ها جدا نمی شوند. این مدل از ردیا شارژی دارای انواع مختلفی است و برخی از آن ها به صورتی طراحی و ساخته شده اند که حتی به عنوان پاور بانک و شارژر نیز مورد استفاده هستند. بسیار ساده هستند که هر شخصی می تواند به راحتی آن ها را نصب و استفاده کند.

بهترین ردیاب خودرو

کسانی که دغدغه این را دارند که خودرویشان را ایمن کنند و همیشه خیالشان از این مورد راحت باشد، به دنبال ردیاب و دزد گیر خودرو برای ماشینشان هستند. همانطور که در این مقاله توضیح دادیم

نمی توان بهترین جی پی اس را برای هر فرد در نظر بگیریم، چون انتظارات هر فرد فرق میکند

به عنوان مثال فردی که به دنبال نصب راحت یک ردیاب و دزدگیر خودرو برای ماشین خود است پیشنهاد دادن یک ردیاب سیمی قابل درک نیست. همینطور پیشنهاد دادن یک ردیاب غیر سیمی به کسی که به دنبال ردیاب پیشرفته است نامناسب است.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل ازخرید دزدگیر خودرو و جی پی اس حتما مشورت کرده و انتظارات خودتان را بدانید و بعد اقدام به خرید آن کنید.

 

ردیاب خودرو

 

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم که به صورت کلی شما با انواع ردیاب های خودرو آشنا شوید و انتظارات خودتان را بدانید و ما نمی توانیم به شما بهترین ردیاب را معرفی کنیم. پس به شما پیشنهاد می کنیم که به وب سایت ایمن رو شاپ سر بزنید تا به صورت دقیق و کامل با ردیاب ها، دزدگیر خودرو و قیمت های آن ها آشنا شوید و مطمئن ترین خرید را داشته باشید.

 

  • سعید حسن آبادی