tourinja

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قدمت و تاریخ شهر صوفیه به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد برمیگردد. این شهر توسط اسکندر مقدونی بنا شده است، و در ابتدا به نام سردیکا شناخته میشد به عنوان مرکز امپراطوری رومی ها شناخته شد که شامل ساختمان های بزرگ مثل حمام های عمومی، سالن آمفی تئاتر و ساختمان های اداری بوده است. بعد از مدتی  این شهر به صوفیه تغییر نام داد، به مرکز طلافروشی و سایر صنایع دستی تبدیل شد و چندین سال بعد توسط امپراطوری عثمانی فتح شد.

تور صوفیه


پایتخت زیبای بلغارستان داستان ها و افسانه های پر چالش زیادی برای روایت کردن دارد. این شهر که هزاران سال پیش تأسیس شده، امروز به عنوان مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور در حال توسعه است و تور صوفیه را به یکی از تورهای پر طرفدار تبدیل کرده است. در حال حاضر، این شهر ۱.۲۵۰.۰۰۰ نفر جمعیت دارد. در بیشتر مواقع، جاذبه های تاریخی که در این شهر و اطراف پایتخت یافت می شود گردشگران زیادی را در تور ارزان صوفیه به خود جذب می کند. با این حال، صوفیه نیز در جاذبه های دیدنی و جذاب، کمبودی ندارد. این شهر در مورد میراث و فرهنگ غنی بلغارستان چیزهای زیادی برای نشان دادن دارد.

شهر صوفیه

یکی از اصلی ترین دلایل که بلغارستان را به کشوری جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است و تور صوفیه را به توری پرطرفدار، ارزان بودن آنجا است. طبق آماری که در سال ۲۰۰۷ به دست آمده در رده ارزان ترین کشورهای اروپایی است. در این آمار در مورد انواع نیازهای مصرفی مانند مسکن، حمل و نقل، غذا و خدمات بین ۲۸ کشور اتحادیه اروپا مقایسه شده است.

دلیل دیگر جذابیت بلغارستان می تواند بازدید از شهر صوفیه باشد این شهر که پایتخت بلغارستان است، اگر صادقانه بخواهیم بگوییم زیباترین شهر این کشور نیست اما همین پایتخت بودنش دلیل کافی برای بازدید از آن است. این شهر مملو از تاریخ، بناهای زیبا و مکان های جالب برای گشت و گذار است و روح مدرن یک پایتخت اروپایی پر پیچ و خم و ادبیات کمونیستی قدیمی را ترکیب می کند.

برای کشف زیبایی ها و مناظر یک منطقه چه راهی بهتر از گشت و گذار در آن وجود دارد. اگر می خواهید در تور صوفیه بهتر با این شهر آشنا شوید یکی از کارهای جذاب در صوفیه این است که با تور به گشت و گذار در اطراف این شهر بپردازید. برجسته ترین نقاط شهر، مانند کاخ عدالت، کلیساهای مشهور، مجسمه ها، مساجد و بسیاری دیگر از جاذبه های قابل توجه را در بر می گیرد.

گشت و گذار در صوفیه

سواحل بسیار زیبای دریای سیاه همه ساله مانند یک آهنربا گردشگران بسیار زیادی را به سمت این کشور جذب کرده است. ساحل آفتابی (sunny)، یکی از محبوب ترین استراحتگاه های ساحلی این کشور در دریای سیاه، به عنوان ارزانترین استراحتگاه ساحلی در اروپا برای چهارمین سال متوالی معرفی شده است.

برای افرادی که عاشق طبیعت گردی و لذت بردن از مناظر اطراف هستند گزینه گردش در روستاهای اطراف رضایت بخش خواهد بود. می توانید در تور صوفیه در روستاهای زیبا و جذاب اطراف این شهر به گردش بپردازید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

اول ژانویه برای بلغاری ها یک روز مقدس به حساب می آید و هر ساله برای دیدن طلوع خورشید خودشان را به ساحل دریای سیاه می رسانند.

رفتار دوستانه مردم این شهر برایتان حتما جذاب خواهد بود اگر به مناطق کوچکتر سفر کنید حتما برای صرف غذا  نوشیدنی به خانه ی یکی از محلی های دوست داشتنی دعوت خواهید شد. آنها بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و تور لحظه آخری صوفیه را به توری جذاب و به یاد ماندنی برای شما تبدیل می کنند.

  • سعید حسن آبادی
  • ۰
  • ۰

مالزی با داشتن خط ساحلی شگفت انگیز، به دلیل تعداد زیاد جزایر خود با سواحل بسیار زیبا و جنگل های باران گرمسیری شناخته شده است. بسیاری از این موارد مانند خلیج های منزوی، غروب خورشیدی دیدنی و غواصی غواصی، به لطف آب های شفاف و صخره های مرجانی رنگارنگ، میان گردشگران تور مالزی بسیار محبوب هستند.

سواحل مالزی یکی از موارد جستجوی غواصان متخصص غواصی است که به دلیل شرایط عالی که دارد مکانی ایده آل برای آن ها است. زیبایی های سواحل مالزی فقط مربوط به غواصی نیست. دهکده های جذاب، معابد زیبا، استراحتگاه های فراوان و شگفتی های موجود در این سواحل مالزی، انتخابی ایده آل از مناطق گرمسیری در تور مالزی به شمار می رود.

Kecil Perhentian

سواحل Pulau Perhentian Besar و Pulau Perhentian Kecil در فاصله 21 کیلومتری ساحل ترنجگانو واقع شده اند. از آنجا که این سواحل مالزی دقیقا در حاشیه پارک دریایی Pulau Redang واقع شده اند، آب های مرجانی، در اینجا شرایط شگفت انگیز برای غواصی وجود دارد. گردشگران تور مالزی می توانند تفریحات بی نظیری را در این سواحل داشته باشند.

مشهور برای: بادبادک بازی، قایقرانی، ماهیگیری در اعماق دریا

 

ساحل جزیره مانتانانی

یک سفر دو ساعته از Kota Kinabalu به Kota Belud و پس از آن یک ساعت حرکت سریع قایق شما را به سمت جزایر مانتامامی جذاب (واقع در کوتا بلود، صباح) سوق خواهد داد. منظره های بی شماری از زندگی پرتلاش دریایی که در زیر آب های عمیق آبی پر رنگ و مرجان های رنگی با رنگ های متغیر جشن گرفته شده است.

مشهور برای: عکاسی در زیر آب، قایقرانی و غواصی

 

ساحل جزیره  Mataking 

جزیره Mataking از دو جزیره تشکیل شده است، بزرگتر Besar Matar و کوچکتر Matching Kecil نام دارد. با قرار گرفتن در سواحل دریای Celebes، می توانید حدود یک ساعت در این سواحل مالزی قدم بزنید. و علاوه بر این، موج کم امکان پیاده روی آسان از جزیره بزرگ به جزیره کوچک را برای مسافران تور مالزی فراهم می کند.

مشهور برای: شنا و غواصی در اعماق دریا

 

ساحل جزیره راوا

جزیره راوا یک جزیره کوچک است که در 16 کیلومتری شبه جزیره شرقی سواحل مالزی واقع شده است. با داشتن تنها دو استراحتگاه، یکی دیگر از محبوب ترین ها در بین بهترین سواحل مالزی برای یک استراحت جداگانه است. معروف به شن و ماسه سفید، آب های فیروزه ای و جاذبه ای خیره کننده، راوا را به یکی از بهترین سواحل مالزی تبدیل کرده است.

مشهور برای: غواصی، کایاک،  قایقرانی

 

ساحل جزیره لایانگ لایانگ

این نام در لیست بهترین سواحل مالزی و نیز به عنوان "بانک جواهرهای بورنئو" شناخته شده است. این ساحل زیبا یک مدرسه غواصی و نگینی درخشان در مالزی به شمار می رود.

مشهور برای: غواصی در اعماق دریا، قایقرانی و گشت و گذار

 

Teluk Duyung

Teluk Duyung همچنین به عنوان ساحل میمون شناخته می شود و یکی از منزوی ترین سواحل مالزی ( Malaysia ) است و بخشی از پارک ملی پنانگ است که برای گردشگران تور مالزی بسیار شناخته شده می باشد. می توان از طریق جنگل، از پارک ملی پنانگ یا با قایق وارد این ساحل زیبا شد. اگر با قایق بروید می توانید یکی از Teluk Bahang را رزرو کنید. اجباری است که بازدید کنندگان در Teluk Bahang ثبت نام کنند تا مجوز ورود به Teluk Duyung را دریافت کنند.

مشهور برای: سافاری حیات وحش، مشاهده زندگی دریایی

 

جزایر سیبو

جزایر سیبویان فاقد هرگونه استراحتگاه یا هرگونه امکانات است و علت این زیبایی در بین سواحل مالزی توسط کولی های ساحلی و خانواده های عشایر ساکن این جزیره است. معمولا در تور مالزی هنگام بازدید از این جزیره می توان تصاویر بی نظیری را ثبت کرد.

مشهور برای: خوشه ای از جزایر زیبای مالزی، عکاسی و مشاهده لاک پشت ها

  • سعید حسن آبادی
  • ۰
  • ۰

مالزی کشوری است که از نظر فرهنگ و سنت‌ها با کشورهای همسایه‌ی خود بسیار متفاوت است. از جنگل شهری انبوه کوالالامپور تا سواحل بکر جزایر پرهنتیان، مالزی جاذبه‌های گردشگری متنوع و متفاوتی دارد. دما در مالزی معمولاً از سطح 21 درجه سانتیگراد تا 32 درجه سانتیگراد در سطح دریا متغیر است اما در سطوح بالاتر قله، می توانید دمای پایین و هوای سردتری را پیش بینی کنید.

افراد با تور مالزی، قدم در کشوری می‌گذارند که در هر گوشه‌ای از آن به یک رنگ است و به یک شکلی در آمده و البته این تنوع به حدی رسیده است که به موقعیت جغرافیایی و قرارگیری این سرزمین هم سرایت کرده و از این رو در این سرزمین می‌توان گونه‌های جانوری و گیاهی بسیار متفاوتی را شاهد بود، در واقع این تنوع سبب شده تا زیبایی مالزی دو چندان شود.

بهترین ماه های سفر به انتخاب منطقه شما و همچنین نوع فعالیت هایی که قصد دارید از آنها لذت ببرید بستگی دارد. به دلیل ثابت بودن درجه حرارت، مالزی به سختی تغییرات فصلی دارد اما سردترین ماه ها از نوامبر تا ژانویه است پس هنگام انتخاب تور مالزی باید به این نکات دقت کرد.

 

جاذبه های مالزی

 

جشنواره های بسیار باشکوهی در مالزی برگزار می شود که گردشگران بسیاری از تمام نقاط دنیا با تور مالزی در این جشنواره ها شرکت می کنند. این یک فرصت عالی است که به عنوان یک مسافر بتوانید شیوه هایی را ببینید که فرهنگ ها، سنت ها و مذاهب مختلف به زیبایی در این مکان ادغام شده و تجربه کنند. عمده جشنواره هایی که در اینجا جشن گرفته می شود سال نو چینی، دیوالی، عید، تائیپوسام و وساک است که می توانید با تور مالزی تورینجا در تمامی این جشن ها حضور داشته باشید. خرید را می توان به عنوان فعالیت مورد علاقه مالزی درست از مردم محلی تا گردشگران تور مالزی توصیف کرد. این که آیا می خواهید مارک های گران قیمت یا سوغاتی هایی را از بوتیک این مکان انتخاب کنید، همه موارد را با قیمت های مناسب می توانید در این کشور به راحتی پیدا کنید.

 

فرهنگ ها در مالزی

کشور مالزی یک جامعه چند فرهنگی است، تعداد زیادی از این گروه چینی ها و هندی ها هستند. این کشور خود را با غذاهای محبوب پیوند می زند. مالزیایی ها افراد بسیار خانواده محوری هستند و در نتیجه برای بزرگان، وحدت و وفاداری به همه از اهمیت بالایی برخوردار هستند. جامعه مالزی از جهات مختلف سنتی است و مالایی زبان محلی مردم این کشور محسوب می شود، البته در اینجا انگلیسی نیز صحبت می شود. اسلام دین رسمی مالزی است اما با این حال، بودیسم، مسیحیت و هندوئیسم نیز در اینجا پیدا می شود.

 

آکواریوم کوالالامپور

اینکه بدانید در دنیای زیرآب چه می گذرد بدون شک برای هر فردی جالب و زیباست آکواریوم KLCC یکی از بزرگ ترین و مشهورترین آکواریوم های دنیاست در این آکواریوم انواع ماهی ها زندگی می کنند در این آکواریوم انواع ویدئو پروژکتورها و تجهیزات پیشرفته دیگری وجود دارند که اطلاعات نادر و کاملی در مورد موجودات زیرآب در اختیار گردشگران قرار میدهند. از جاذبه های این آکواریوم باید به راه های تونل مانند در میان آکواریوم،نمایش موجودات آبزی و خزنده های کمیاب، جلسه های غواصی و برنامه غذا دادن به ماهی ها اشاره کرد. بازدید کنندگان با پرداخت مبلغ اضافه تری می توانند در کنار کوسه ها و تحت نظارت به غواصی بپردازند.

 

طعم غذاهای بی نظیر در تور مالزی

غذاهای مالزی به شدت تحت تاثیر غذاهای تایلندی، هندی، اندونزیایی و چینی قرار دارد. در تور مالزی می توانید طعم بهترین غذاهای موجود در تمام جهان را بچشید و لذت ببرید. غذای Thealalayuisinecac سرشار از ادویه هایی مانند فلفل قرمز، زردچوبه، زنجبیل، فلفل سیاه، علف لیمو است. خاصیت غذاهای مالزیایی، طعم پر جنب و جوش و متنوع آن، تاثیر زیادی در فرهنگ های مختلف مالزی و گذشته غنی آن گذاشته است. تعداد معدودی از معروف ترین غذاهای مالزی که در تور مالزی می توانید انتخاب کنید عبارتند از: نسی داگان، باکوته، هوکین، مه، ساتای، سانگ هار نودل، نازی کندر و چند مورد دیگر. غذاهای خیابانی مالزی ( Malaysia ) نیز خوشمزه و پر از شگفتی است. غرفه های غذا تقریباً در هر مکان وجود دارد که تقریباً به همان چیز خدمت می کنند!

 

ویژگی های منحصر به فرد مالزی

جزیره ها: اگر به مقصدهای جزیره‌ای علاقه مند هستید، در مالزی می‌توانید برای سفر به جزایر متعدد برنامه‌ریزی کنید. این جزیره‌ها مقصدهایی عالی برای سفرهای کوتاه یک روزه هستند.

غذاهای متنوع: غذاهای محلی این کشور، با بهترین ادویه‌ها از سراسر دنیا طعم‌دار می‌شوند. علاوه بر این، در گوشه و کنار این کشور می‌توانید غذاهای سراسر نقاط دنیا را در رستوران‌های مختلف امتحان کنید و لذت ببرید.

تنوع فرهنگی: قوم های مختلفی از سراسر آسیا در مالزی زندگی می‌کنند و هر کدام از آن‌ها فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند که جذابیت بسیاری برای گردشگران دارد.

توسعه دائمی: پایتخت مالزی یعنی کوالالامپور، به یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرهای آسیا تبدیل شده است.البته  با وجود این، نواحی اطراف آن هنوز به شکل سنتی باقی مانده است. به همین دلیل، این شهر آمیزه‌ای از سنت‌های قدیمی و جاذبه‌ها و امکانات مدرن است که بر محبوبیت تور مالزی افزوده است.

چند زبانی: از جالب‌ترین کارهایی که در مالزی می‌توانید انجام دهید، گوش دادن به مکالمه دو مالزیایی است. بسیاری از اهالی این کشور موقع صحبت کردن دائما بین زبان‌های مختلف می‌چرخند. این زبان معمولا ترکیبی از زبان مادری با کلمات انگلیسی است.

 

مالزی

جزایر مالزی

جزیره های مالزی بسیار زیاد و شگفت‌انگیز هستند و نمی‌توان در یک مقاله به تک‌تک آنها پرداخت، بنابراین همه‌ی جزایر و سواحل زیبای مالزی را نام فقط نام می بریم: ریدانگ، لنکاوی، پانگکور، پرهنتیان، تیومان و راوا در مالزی غربی و ماتاکینگ در مالزی شرقی تعدادی از پرطرفدارترین جزایر هستند که باعث محبوبیت دوچندان تور مالزی نیز شده است.

  • سعید حسن آبادی