tourinja

  • ۰
  • ۰

افرادی که نمی توانند از طریق روش های عادی به تناسب اندام برسند و سلامت خود را حفظ کنند، سرغ جراحی هایی مثل جراحی شکم می روند. جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی برای لاغری از رژیم‌های عادی و طاقت‌فرسای مختلف آسان‌تر بوده و نتایج آن نیز چشم‌گیر‌تر است. البته یکی از دلایل پر طرفدار بودن این جراحی، قابل مشاهده بودن نتایج حاصل از آن در مدت زمان کوتاه، است.

عمل جراحی شکم چیست؟

عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی یکی از روش های رسیدن به لاغری است. در این عمل جراحی، چربی و پوست‌های اضافه‌ای که خاصیت کشسانی خود را از دست داده‌اند را از نواحی اطراف شکم جدا می‌کنند. به کمک این روش، متقاضی جراحی، در کوتاه ترین زمان ممکن به تناسب اندام می رسد؛ شکم فرد سفت‌تر و خوش‌فرم‌تر به نظر برسد. البته این روش هم سختی های خودش را دارد. جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی بیشتر برای دو دسته از افراد استفاده می‌شود؛ مادرانی که تازگی دوره‌ی بارداری خود را طی کرده‌اند یا افرادی که به‌تازگی کاهش وزن شدید داشته‌اند و می‌خواهند پوست اضافه ناشی از این کاهش وزن را از بین ببرند.

انواع ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، بسته به شرایط بدنی بیمار و نتیجه هدف، در دو نوع مختلف انجام می‌شود. عمل جراحی شکم کامل و عمل جراحی شکم کوچک یا جزئی.

جراحی شکم کامل

جراح دو برش ناحیه پایینی شکم و وسط ناف ایجاد می کند و از طریق آن چربی و پوست اضافی شکم را جدا می‌کند. در این روش ممکن است ناف از جای اصلی خود جابه‌جا شود.

عمل جراحی شکم جزئی یا کوچک

در این نوع، برش‌های کوچک‌تری نسبت به روش قبل ایجاد می‌شود این روش بیشتر مناسب افرادی است که انباشت چربی آن‌ها بیشتر در ناحیه زیر ناف است.

عمل جراحی شکم یا ابدومینوپلاستی چه عوارض و خطراتی در پی دارد؟

عمل جراحی شکم نیز مانند دیگر روش‌های پزشکی که باعث تغییر در ساختار طبیعی بدن می‌شوند.؛ با عوارض همراه است. ابدومینوپلاستی برای لاغری یک جراحی بسیار دشوار و سنگین بوده و ممکن است برای بیمار عوارض زیادی را در پی داشته باشد. این عوارض می‌تواند شامل مواردی خفیف از هماتوم و یا احساس درد شروع شده، و تا عفونی شدن یا ناهنجار در عملکرد ارگان‌های بدن امتداد یابد.

در ادامه به چند مورد از این عوارض اشاره می کنیم:

  • ایجاد عفونت در زخم‌هایی که ایجاد می‌شود.
  • باقی ماندن جای زخم ناشی از جراحی.
  • کبودی در ناحیه شکم.
  • لخته شدن خون در ناحیه جراحی.
  • واکنش بدن نسبت به داروهای بیهوشی.
  • بی‌حسی محل جراحی.

جراحی زیبایی شکم برای چه افرادی مناسب است؟

متقاضی جراحی شکم باید از سلامت عمومی برخوردار باشد. وزنش برای مدتی طولانی ثابت باقی‌مانده باشد و هم‌چنین انتظارات واقع‌بینانه‌ای از جراحی زیبایی شکم خود داشته باشد.

عمل جراحی شکم یا همان ابدومینوپلاستی، یکی از روش‌های جراحی است که به شما کمک می‌کندبه تناسب اندام برسید و احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید. اما فراموش نکنید جراحی آخرین را برای رسیدن به تناسب اندام است.

  • ۰۰/۰۷/۲۴
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی