tourinja

  • ۰
  • ۰

 

یکی از مواردی که همیشه فکر صاحبان خودرو را به خود مشغول می کند بحث امنیت آن است.

یکی از دغدغه‌هایی که بیشتر صاحبان خودرو، با آن درگیر هستند محافظت از خودروی شخصی است. به دلیل کارایی و ویژگی‌هایی که ردیاب خودرو و دزدگیر خودرو از خود نشان داده‌اند، می‌توان آن‌ها را به عنوان یکی از تجهیزات مهم برای جلوگیری و یا کم کردن درصد به سرقت رفتن خودروتان دانست.‌ یعنی با خرید یک دزدگیر یا ردیاب خودرو می‌توان بدین گونه گفت که خودرو خود را بیمه می‌کنید. در این مقاله از سری مقالات ایمن رو شاپ به معرفی دزدگیر خودرو و ردیاب خودرو می‌پردازیم و ضرورت وجود این دو را بررسی می‌کنیم.

یک دزدگیر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وقتی می‌خواهیم این وسیله را خریداری کنیم، باید به موارد مهمی توجه داشته باشیم که برخی از خصوصیات آن در زیر آمده است. 

دزدگیر خودرو

  1. حسگر ضربه

این وسیله در بین عموم به « شوک سنسور » معروف است که در قسمت داخلی خودرو قرار دارد. کارایی آن را هنگامی می‌توان متوجه شد که با کوچکترین ضربه به بدنه خودرو، لرزشی ایجاد می‌شود و صدای آژیر را می‌توان شنید.

  1. خروجی چشمی

اگر دقت کرده باشید، حتما متوجه چراغ‌های ال ای دی بر روی دزدگیرها شده اید. چراغی که به صورت چشمک زن کار می‌کند که به معنای وجود دزدگیر خودرو است.

این چراغ‌های ال ای دی که نشان دهنده نصب دزدگیر بر روی اتومبیل است، بدین صورت کار می‌کند که  وجود هرگونه حرکتی را به کیت‌ها منتقل می‌کند و همچنین دقت این کیت‌ها به قدری بالا است که حتی به گذر هوا هم حساس هستند. البته لازم به ذکر است که نصب این قطعه در وسط داشبورد انجام می‌شود.

  1. بالابر شیشه

از دیگر ویژگی‌هایی که بهترین دزدگیر خودرو دارند، وجود بالابر شیشه است. اگر تا به حال دقت کرده باشید برخی افراد به هنگام خروج از اتومبیل، فراموش می‌کنند که شیشه‌های ماشین را بالا بکشند. چنانچه اگر بر روی خودرو، دزدگیر نصب باشد این امکان را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد. یعنی اگر شما فقط درب‌های خودرو را قفل کنید، به صورت خودکار شیشه‌های ماشین به سمت بالا حرکت می‌کنند.

  1. صندوق پران

اگر این ویژگی بر روی دزدگیر خودرو وجود داشته باشد، این امکان را به شما می‌دهد که بدون استفاده از سوییچ بتوانید درب صندوق را به راحتی باز کنید.

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟

ردیاب‌ خودرو را می‌توان وسیله الکترونیکی کوچیکی دانست که با استفاده از یک سیم کارت شروع به کار می‌کند و به کمک آن می‌توانید از محل جغرافیایی خودرو خود آگاه باشید. بیشتر عموم این وسایل‌ها را با GPS خودرو اشتباه می‌گیرند اما این وسایل کاربردی‌تر بوده و همچنین در سایز کوچک طراحی و ساخته می‌شود. این وسیله اغلب در بخش‌های مختلف مانند درب، داخل داشبورد، سقف و محل‌های دیگر قرار می‌گیرد. برخی از این ردیاب‌ها به صورت سیم کشی متصل شده و برخی دیگر به صورت بی‌سیم هستند.


 

کلام آخر

همه مواردی که در بالا گفته شد، بخش مهمی از ردیاب خودرو و دزدگیر خودرو است که باید به آن دقت داشته باشید تا از خرید خود مطمئن باشید. اما اگر به دنبال سایت یا محلی هستید که شما را بهتر راهنمایی کند و محصولات کیفیت مرغوب و خوبی داشته باشد می‌توانید به سایت ایمن رو شاپ سر بزنید چرا که این سایت به صورت تخصصی بر روی تجهیزات ایمنی خودرو شروع به فعالیت کرده است.

 

  • ۰۰/۰۸/۱۰
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی