tourinja

  • ۰
  • ۰

 

 

عمل بینی بدون تامپون

سخت ترین مرحله عمل زیبایی بینی کشیدن تامپون بعد از عمل می باشد که بسیاری از افراد از آن ترس دارند. جدا از سختی هایی که در مدت زمانی که این تامپون ها در روزهای ابتدایی پس از عمل بینی با شما همراه است؛ برای برداشتن این تامپون ها نیز برای شما مشکلاتی به وجود می آید.

در این مقاله قصد داریم شما را با عمل بینی بدون تامپون و اینکه بهترین جراح بینی برای این نوع عمل کدام پزشک می باشد بیشتر آشنا کنیم.

اصلا تامپون چی هست و از چه مواردی تشکیل شده؟

 

تامپون در جراحی بینی چیست؟ 

 تامپون گاز استریل شده است که توسط پماد آنتی بیوتیک آغشته شده و در داخل حفره بینی برای جلوگیری از تجمع خون در اطراف هماتوم سپتوم یا تیغه میانی استفاده می شود.

فواید تامپون در جراحی بینی

حفظ فرم و موقعیت سپتوم بینی (تیغه)

جلوگیری از خونریزی

جلوگیری از جمع شدن خون بین مخاط و غضروف که بعدها می تواند به لخته تبدیل شود و فرم کلی بینی را تغییر دهد و همچنین کمک به ترمیم استخوان.

حال که با تامپون و کاربرد آن کمی بیشتر آشنا شدید، شاید از خود بپرسید که چرا برخی به دنبال جراحی بینی بدون تامپون هستند و سختی های عمل بینی با تامپون چه مواردی را شامل می شود؟

عمل بینی بدون تامپون

تامپون برای جراحی بینی یکی از ملزومات می باشد و فواید زیادی دارد ولی به دلیل اینکه بینی را می بندد و تنفس از طریق بینی را مختل می کند و همچنین باعث فشار به بینی می شود که این فشار باعث درد در ناحیه اطراف چشم، پیشانی و صورت می شود که این موارد باعث شده افراد بدنبال عمل بینی بدون تامپون توسط بهترین جراح بینی باشند.

با توجه به فواید بسیاری که تامپون برای مراقبت های بعد از عمل بینی دارد، منطقی به نظر می رسد که حتی بهترین جراح بینی هم از این تامپون ها علی رغم سختی های آن، برای بیماران خود استفاده کنند.

با پیشرفت علم پزشکی در جراحی بینی، میتوان این عمل را بدون استفاده از تامپون انجام داد. در عمل بینی بدون تامپون از ورقه های سیلیکونی دارای تونل که برای عبور هوا مناسب است استفاده می کنند.

استفاده از این ورقه ها مشکل تنفس از بینی را حل نمی کند زیرا بعد از خشک شدن ترشحات بینی باعث مسدود شدن می شود و بیمار نمی تواند از بینی تنفس را انجام دهد، علاوه بر این هنگام خارج کردن این ورقه ها برای بیمار نیس ناخوشایند خواهد بود

برای انجام عمل بینی بدون تامپون و این اسپلینت ها باید از بهترین پزشک عمل بینی استفاده کرد که اگر پزشک با دقت و ظرافت عمل را انجام دهند که به مخاط بینی آسیبی وارد نشود نیاز به استفاده از تامپون یا اسپلینت نیست.

بهترین جراح بینی برای عمل بدون تامپون

اینکه بتوان نام یک پزشک را گفت که بهترین جراح بینی است اصلا امکان پذیر نیست، بهترین جراح بینی را می توانید با پرس و جو از بیمارانی که این  نوع عمل را انجام دادند بررسی کنید و همچنین با مشاوره گرفتن از پزشکانی که عمل بینی بدون تامپون را انجام داده اند نیز می تواند به شما کمک کند.

  • ۰۰/۰۷/۲۱
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی