tourinja

  • ۰
  • ۰

 

 

ایزوگام نوعی عایق ضد نفوذ رطوبت و آب است که با مواد شیمیایی و فرآورده های نفتی ساخته می‌شود. از این عایق برای پشت بام ها و کف استخرها عموما استفاده می‌شود. قیرگونی نیز برای عایق کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و گونی یک نوع چاشنی برای تثبیت قیر است. امروز قصد داریم که در این مقاله اطلاعات جالبی را راجع به ایزوگام و قیرگونی در خدمت شما قرار دهیم.

ایزوگام 

همانطور که گفته شد ایزوگام یک نوع عایق است که جلوی نفوذ آب و سرما رطوبت را می‌گیرد. این عایق عموما در فصل سرما به کار می‌رود اما از موارد استفاده آن می‌توان به کف استخر هم اشاره کرد. این عایق از مواد و فرآورده های مختلف نفتی تهیه می‌شود که در پایین اشاره کوتاهی به آنها داریم.

اجزای تشکیل دهنده ایزوگام :

این عایق از مواد و فرآورده های مختلفی همچون : لایه پلی اتیلن، فویل آلومینیوم، پودرهای معدنی، الیاف پلی استر، مواد افزودنی ویژه مانند قیر و پلیمر و شیشه و تیشو.

ایزوگام


 

موارد استفاده ایزوگام

ایزوگام یک لایه عایق سبک و مقاوم است که همین دو ویژگی باعث شده تا کاربردهای زیادی در دنیای صنعت داشته باشه. از جمله کاربردهای این عایق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ایرانیت

  • استخر ها 

  • سد ها 

  • تونل ها 

  • مخاذن آب 

  • پشت بام ها

  • نمای ساختمان 

  • سرویس بهداشتی 

در کل کاربرد های ایزوگام بسیار زیاد است که ما چند مورد را در بالا نام بردیم.

قیرگونی

قیرگونی نوعی عایق مقاوم است که گونی در آن حکم چاشنی برای ثبات بیشتر را دارد. در این نوع عایق کاری بین لایه های این عایق قرار می‌گیرد که در استحکام انسجام فرآورده یا همان قیرگونی تاثیر بسزایی دارد. این عایق به خاطر اینکه مواد در دسترسی دارد به سرعت هم اجرا و آماده می‌شود.

در کل قیرگونی به دو صورت یک لایه و دو لایه انجام می‌شود. از کاربردهای این عایق می‌توان به مواردی همچون آشپزخانه، پشت بام ها و پی سازی اشاره کرد. در این روش عایق کاری قیر را به وسیله گونی مسطح می‌کنند چون سطح قیرگونی شده باید مسطح باشد. همچنین سطحی که قرار است با این عایق پوشانده شود باید کاملا تمیز و آماده باشد و لوله های کف شور و بخاری در محل مورد نظر نصب شوند.

قیرگونی

در کل قیر ماده ای نرم و سیاه رنگ است که از فرآورده ای نفتی و هیدروکربن ها درست می‌شود. قیر هایی که برای عایق کاری استفاده می‌شوند در فرآیند پالایش نفت خام تولید می‌شوند. 

گونی نیز منسوجی با بافت ساده است که از الیاف کنف چندتایی درست می‌شود. در کل ترکیب قیرگونی عایقی بسیار مسطحکم و ضد نفوذ است که این عایق هم مانند ایزوگام کاربرد های بسیاری در دنیای صنعتی ما دارد.

قیرگونی یا ایزوگام 

قیرگونی چند عیب خطرناک دارد که می‌توان به پوسیدگی در ناحیه عایق شده به خاطر داغی قیر یا پارگی بر اثر نشست های احتمالی ساختمان اشاره کرد. ایزوگام عایقی مقاوم و انعطاف پزیر با ضخامت کم است که سالیانه طولانی است که در کشور ما برای استفاده های مختلف به کار می‌رود.

امروز در این مقاله می‌خواهیم سایت ایزوگام ایران را به شما معرفی کنیم. سایتی که در زمینه عایق های مختلف فعالیت گسترده ای رو ارائه می‌دهد و شما می‌توانید در این سایت هر اطلاعاتی را به صورت جامع و کامل راجع به موضوعات مشابه به ایزوگام و قیرگونی به دست بیاورید.

با امید اینکه این مقاله برای شما مفید بوده باشد..

  • ۰۰/۰۵/۰۹
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی