tourinja

  • ۰
  • ۰

شاید شما نیز اصطلاح عمل بینی به روش بسته و باز را شنیده باشید. این دو عبارت، نام دو روش عمل بینی هستند. هر کدام از این دو روش در شرایط متفاوتی صورت میگیرد. در حال حاضر روش باز عمل بینی رواج بیشتری دارد چرا که در آن جراح آزادی عمل بیشتری دارد و تغییرات عمده تری را با این روش می توان روی بینی ایجاد کرد. با این حال نمیتوان از مزیت‌های عمل بینی به روش بسته غافل شد. در ادامه ویژگی های عمل بینی به روش بسته و مزیت های آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

عمل بینی به روش بسته

روش بسته انتخاب شود یا باز؟

جراحی زیبایی بینی به روش باز و عمل بینی به روش بسته با یکدیگر تفاوت دارند ولی این به این معنی نیست که یکی از آنها نسبت به دیگری برتر است. در واقع تنها پزشک بعد از معاینات لازم می تواند تشخیص دهد کدام روش برای جراحی متقاضی جراحی مناسب تر است. 

در جراحی زیبایی بینی، بینی هیچ دو بیماری با یکدیگر یکسان نیست. با در نظر گرفتن شرایط هر داوطلب و با مشاهده دقیق عکس های گرفته شده از بینی هر شخص می توان نتیجه گرفت چه تغییراتی باید در بینی شخص اعمال شود و برای این تغییرات باید چه روشی به کار بسته شود. 

در جلسات مشاوره پیش از عمل بینی، جراح با داوطلب برداشت های خود را در میان می گذارد و اجازه می دهد خود داوطلب نظرات خود را درباره روشی که قرار است در جراحی به کار بسته شود بیان کند. ممکن است تغییرات لازم در حد کمی باشد و داوطلب ترجیح دهد با عمل بینی به روش بسته جراحی شود.

مزیت عمل بینی به روش بسته چیست؟

در این روش به جای باز کردن کامل پوست بینی و گشودن ساختار بینی، در نقاط مختلف بینی که قرار است تغییر اعمال شود برش زده می شود. طبیعتا اولین مزیت این روش این است که برش های کمتر و خفیف تری روی بینی اعمال می شود و در نتیجه جای زخم و برش باقی نمی ماند و مدت زمان بهبودی نیز کوتاه تر است. عوارض عمل بینی موردی است که برای برخی از افراد ممکن است قابل تحمل نباشد و در نتیجه این روش برای آنها ایده آل باشد.

عمل بینی به روش بسته

افرادی که عمل بینی به روش بسته را انجام می دهند، عوارض خفیف تری را تجربه می کنند و در مدت کوتاه تری به بهبودی می رسند. همچنین باقی نماندن جای برش نیز برای بسیاری از افراد مزیت محسوب می شود. این روش ممکن است به علت عدم لزوم تغییرات اساسی یا به علت نداشتن توانایی داوطلب برای روش باز انتخاب شود.

عمل بینی به روش بسته چگونه انجام می شود؟

در عمل بینی به روش بسته، بخش های محدودی از پوست بینی برش می خورد و پوست آن ناحیه کنار زده می شود. این روش برعکس روش باز است که در آن یک برش سرتاسری از داخل بینی زده می شود و کل پوست بینی بلند می شود. این روش به نسبت آسانتر است و حساسیت کمتری دارد. اما در مقابل تغییرات محدود تری را می توان اعمال کرد. در واقع عمل بینی به روش بسته به عنوان جایگزینی برای روش باز به شمار می رود. 

 

  • ۹۹/۱۲/۲۳
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی