tourinja

  • ۰
  • ۰

 

موتورهای جستجو مانند کتابخانه هایی برای عصر دیجیتال هستند. آنها به جای ذخیره نسخه های کتاب ، نسخه هایی از صفحات وب را ذخیره می کنند. به کمک سئو سایت ، می توانید موتور جستجو را بهینه کنید.

هنگامی که در موتور جستجو کوئری تایپ می کنید ، همه صفحات موجود در فهرست خود را جستجو می کند و سعی می کند مرتبط ترین نتایج را بازگرداند.

برای این کار از یک برنامه رایانه ای به نام الگوریتم استفاده می کند.

هیچ کس به طور دقیق نحوه کار این الگوریتم ها را نمی داند ، اما ما حداقل از Google سرنخ هایی داریم.

آنچه در صفحه "چگونه جستجو" کار می کند این است:

برای دستیابی به مفیدترین اطلاعات ، الگوریتم های جستجو عوامل مختلفی را بررسی می کنند ، از جمله کلمات جستجوی شما ، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات ، تخصص منابع و موقعیت مکانی و تنظیمات شما. وزن اعمال شده برای هر عامل بسته به ماهیت شما متفاوت است - به عنوان مثال ، تازه بودن مطالب بیش از آنچه در مورد تعاریف فرهنگ لغت انجام می شود ، در پاسخ به سوالات  مربوط به موضوعات خبری جدید ، نقش بیشتری دارد.

سئو سایت

صحبت از گوگل است ، این موتور جستجو است که بیشتر ما از آن استفاده می کنیم - حداقل برای جستجوی وب. به این دلیل که تاکنون معتبرترین الگوریتم را دارد.

گفته شد ، تعداد زیادی موتور جستجو دیگر وجود دارد که می توانید برای آنها بهینه سازی کنید.

در راهنمای ما برای نحوه کار موتورهای جستجو بیشتر در این مورد بدانید.

سئو سایت چگونه کار می کند

به زبان ساده ، سئو با نشان دادن به موتورهای جستجو کار می کند که محتوای شما بهترین نتیجه برای موضوع مورد بحث است.

دلیل این امر این است که تمام موتورهای جستجو هدف یکسانی دارند: نمایش بهترین ، مرتبط ترین نتایج به کاربران خود.

دقیقاً چگونگی انجام این کار به موتور جستجوی شما بستگی دارد.

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به صفحات وب خود بروید ، باید الگوریتم Google را درک کرده و آن را رعایت کنید. اگر بازدیدهای ویدیویی بیشتری می خواهید ، همه چیز در مورد الگوریتم YouTube است.

از آنجا که هر موتور جستجو الگوریتم رتبه بندی متفاوتی دارد ، پوشش دادن همه آنها در این راهنما غیرممکن است.

بنابراین ، با ادامه کار ، ما به چگونگی رتبه بندی در بزرگترین موتور جستجو از همه آنها خواهیم پرداخت: Google.

حقیقت خنده دار

سئو سایت

سهم گوگل در بازار 92٪ پوند است. به همین دلیل بهینه سازی وب سایت شما برای گوگل به جای Bing ، DuckDuckGo یا هر موتور جستجوی وب دیگر هزینه دارد.

چگونه برای گوگل بهینه سازی کنیم

گوگل به طور مشهور از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کند.

در سال 2010 حتی بحث وجود داشت که ممکن است تا 10 هزار نفر وجود داشته باشد.

هیچ کس نمی داند که همه این عوامل رتبه بندی چیست ، اما ما برخی از آنها را می دانیم.

چطور؟ زیرا گوگل به ما گفت و بسیاری از افراد - از جمله ما - همبستگی بین عوامل مختلف و رتبه بندی گوگل را مطالعه کرده اند.

به زودی درباره برخی از آنها بحث خواهیم کرد. اما اول ، یک نکته مهم:

Google صفحات وب را رتبه بندی می کند نه وب سایت ها.

فقط به این دلیل که تجارت شما پنجره های شیشه ای ایجاد می کند ، به این معنی نیست که هر صفحه در سایت شما باید از نظر درخواست ، "پنجره های شیشه ای" رتبه بندی کند.

می توانید برای کلمات کلیدی و موضوعات مختلف با صفحات مختلف رتبه بندی کنید.

حال بیایید در مورد مواردی که بر رتبه بندی و قابلیت مشاهده موتور جستجو تأثیر می گذارند صحبت کنیم.

خزیدنی

قبل از اینکه Google حتی به فکر رتبه بندی محتوای شما باشد ، ابتدا باید بداند که این مطالب وجود دارد.

Google از چندین روش برای کشف محتوای جدید در وب استفاده می کند ، اما روش اصلی خزیدن است. به بیان ساده تر ، خزیدن جایی است که Google پیوندهایی را در صفحه هایی که قبلاً در مورد آنها می دانند به کسانی که قبلاً ندیده اند دنبال می کند.

برای این کار آنها از یک برنامه رایانه ای به نام عنکبوت استفاده می کنند.

بگذارید بگوییم صفحه اصلی شما از وب سایتی که قبلاً در فهرست Google است ، دارای پیوند برگشتی است.

دفعه بعدی که آن سایت را خزیدند ، آنها پیوند را دنبال می کنند تا صفحه اصلی وب سایت شما را کشف کنند و احتمالاً آن را به فهرست خود اضافه کنند.

سئو سایت

از آنجا ، آنها پیوندهای صفحه اصلی شما را پیدا می کنند تا صفحات دیگر را در سایت شما پیدا کنند.

گفته شد ، برخی موارد می توانند خزنده های Google را مسدود کنند:

پیوند داخلی ضعیف: Google برای جستجوی تمام صفحات سایت شما به پیوندهای داخلی اعتماد می کند. صفحات فاقد پیوند داخلی معمولاً خزنده نخواهند شد.

پیوندهای داخلی غیرمجاز: پیوندهای داخلی با برچسب های nofollow توسط Google خزیده نمی شوند.

صفحات Noindexed: با استفاده از برچسب متنی noindex یا هدر HTTP می توانید صفحات را از فهرست Google حذف کنید. اگر سایر صفحات سایت شما فقط دارای پیوندهای داخلی از صفحات noindexed هستند ، این احتمال وجود دارد که Google آنها را پیدا نکند.

Blocks in robots.txt: Robots.txt یک فایل متنی است که به Google می گوید در وب سایت شما کجا می تواند و یا نمی تواند برود. اگر صفحات در اینجا مسدود شده باشد ، آنها را نمی پزد.

اگر نگران هر یک از این موضوعات در سایت خود هستید ، حسابرسی SEO را با ابزاری مانند حسابرسی سایت Ahrefs در نظر بگیرید.

63٪ از جستجوهای Google از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و این تعداد هر ساله در حال افزایش است.

با توجه به این آمار ، احتمالاً تعجب آور نیست که در سال 2016 ، گوگل در نتایج جستجوی تلفن همراه خود از افزایش رتبه وب سایت های موبایل پسند خبر داد.

گوگل همچنین در سال 2018 به نمایه سازی همراه اول منتقل شد ، به این معنی که اکنون آنها از نسخه تلفن همراه صفحه شما برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کنند.

  • ۹۹/۱۲/۱۲
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی