tourinja

  • ۰
  • ۰

 

شاید شما هم در مواجهه با خیانت همسر خود یا دیگران دچار ابهام یا سوالی شده باشید در این مقاله سعی شده است به چند سوال پرتکرار در مورد خیانت همسران پاسخ داده شود پس همراه ما در این مقاله باشید.

خیانت همسر

1-منظور از خیانت چیست؟

جرم خیانت در ماده ۶۳۷ قانون این‌ گونه تعریف شده است.منظور از خیانت همسر یعنی خلاف وعده عمل کردن، یعنی شما حرف هایی را با همکار یا دوستتان بزنید که اگر همسرتان بشنود ناراحت شود جوری که دیگر به شما اعتماد نداشته باشد.

به طور کلی منظور از خیانت همسر رابطه ای است که خارج از چارچوب ازدواج باشد و شخصی، به جای تجربه کردن لذت های مختلف با همسر خود، آن را با فرد سومی تجربه کند که این موضوع باعث زیر پا گذاشتن تعهد، از بین رفتن رابطه و در نهایت عذاب وجدان فرد خیانت کار نیز می شود..

وقتی زن و مردی با هم ازدواج میکنند یعنی تمایل خود را برای داشتن یک تعهد طولانی نسبت به همدیگر ابراز کرده اند و با آغاز رابطه موظف هستند به این تعهد و پیمانی که بستند پایبند باشند و هر گونه کار یا فعالیتی که خارج از آن تعهد باشد خیانت همسر به حساب می آید و رابطه نامشروع از لحاظ قانونی تا 90 ضربه شلاق را می تواند در پی داشته باشد.

2-آیا وجود رابطه اینترنتی از قبیل ایمیل، چت و … می تواند در دادگاه به عنوان دلیل مُثبت اتهام خیانت همسر می گردد یا خیر؟

موضوعیت این سوال تنها برای زن مطرح خواهد بود تا برای طلاق و احراز عسر و حرج بدان متوسل شود چرا که مرد برای طلاق نیازی به اثبات موضوعی ندارد. ماده ۱۲۵۷ قانون مدنی اذعان دارد هرکس مدعی حقی باشد باید آن را اثبات کند و مدعی‌علیه هرگاه در مقام دفاع‌، مدعی امری شود که محتاج به دلیل باشد اثبات امر بر عهده او است‌. دلایل اثبات دعوی عبارتند از: اقرار، اسناد کتبی‌، شهادت، امارات‌ و قسم‌. راه های ثبوت امر کیفری نیز چنانچه در قانون مجازات اسلامی آمده عبارتند از اقرار، شهادت، قسامه و علم قاضی.

ایمیل، اس ام اس یا چت را میتوان از جهت شباهت با دلایلی همچون سند عادی سنجید. اما چون امکان دخالت در این اسناد از طریق هک و … بسیار است اطمینان از صحت و درستی  و نیز انتساب آن نسبت به سایر اسناد کتبی کاهش می یابد.‌

خیانت همسر

3-آثار حقوقی خیانت زن شوهردار چیست؟

بعد از اینکه خیانت همسر(زن) ثابت شود مرد می تواند در مورد ادامه زندگی به تنهایی تصمیم گیری کند و یا حتی طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی می تواند با مراجعه به دادگاه برای طلاق زن دادخواستی را ارائه دهد.

اما اگر مردی فقط به زن خود اتهام خیانت بزند و نتواند آن را در دادگاه ثابت کند، زن می تواند علیه آن مرد اعاده حیثیت (جبران تمام ضرر و زیان های مادی و معنوی که زن دیده است) کند

4-آثار حقوقی خیانت مرد متاهل چیست؟

هرگاه زوج بدون رضایت زوجه همسر دیگری اختیار کند، زن حق خواهد داشت از دادگاه تقاضای صدور گواهی عدم امکان سازش برای طلاق نماید”). در این میان مفهوم عسر و حرج دایره اختیارات زنان را برای درخواست طلاق گشوده است چه آنکه عسر و حرج بر هر حالتی اطلاق شد که ادامه زندگی را برای زوجه را با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد. با این حال هرگاه زن بخواهد در موارد مذکور در قانون مدنی از شوهر طلاق بگیرد باید به دادگاه رجوع کند و وجود یکی از موجبات طلاق را ثابت نماید.

  • ۹۹/۱۱/۲۶
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی