tourinja

  • ۰
  • ۰

جراحی زیبایی مخصوصاً عمل زیبایی بینی، یکی از پر طرفدارترین جراحی‌های زیبایی می‌باشد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، رسیدن به هر فرم دلخواهی ممکن شده است. قبلاً جراحی بینی‌ گوشتی عوارض ناخوشایندی به دنبال داشت که خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی این موارد قابل درمان و پیشگیری شده است. جراحی بینی گوشتی دشوارتر از عمل بینی استخوانی می‌باشد و نیاز به تبحر و ظرافت بالایی دارد. تخصص و تجربه پزشک جراح در این زمینه، حرف اول را می‌زند پس در انتخاب جراح خود دقت زیادی به خرج دهید چرا که بینی گوشتی بسیار حساس است و اگر جراحی بینی گوشتی، حرفه‌ای انجام نشود ممکن است زیبایی و حتی جان بیمار را به خطر اندازد.

جراحی بینی گوشتی

بینی گوشتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بر خلاف باور عموم، بینی گوشتی، گوشت بیشتری ندارد. این بینی در میزان بافت غضروف و چربی، ساختار متفاوتی دارد. بینی گوشتی ویژگی‌های زیر را دارد:

  • پوست آن ضخیم‌تر و سفت‌تر می‌باشد.
  • بافت استخوان و غضروف آن نازک و ضعیف است.
  • لایه چربی زیر پوستی آن، چربی بیشتری دارد. به همین دلیل پوست بینی گوشتی، چرب است و منافذ بزرگی دارد.

جراحی بینی گوشتی باید طوری باشد که غضروف ضعیف‌تر نشود و در عین حال فرم مورد نظر اعمال شود.

انواع بینی گوشتی

دو نوع بینی گوشتی داریم. در دسته اول گوشتی بودن بینی به خاطر لایه چربی زیاد زیر پوستی است چون غده‌های سباسه آن‌ها خیلی زیاد است و در دسته دوم بافت پوستی ضخیم‌تر می‌باشد. تجربه نشان داده است که جراحی بینی گوشتی برای دسته اول آسان‌تر است.
 

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در میزان ضخامت چربی و پوست است. در بینی گوشتی معمولاً لایه چربی زیر پوست، بیشتر است. همچنین در بعضی دیگر از ‌بینی‌های گوشتی لایه پوستی ضخیم‌تر می‌باشد.

بینی استخوانی از نامش پیداست، پوست نازک و بافت استخوانی ضخیم دارد. معمولاً جراحی بینی گوشتی سخت‌تر از استخوانی می‌باشد، از بینی استخوانی می‌توان فرم شکیل‌تر، پایدارتر و مستحکم‌تر ساخت. اما با پیشرفت تکنولوژی این امکان برای بینی‌های گوشتی هم فراهم شده و جای نگرانی ندارد.

قبل و بعد جراحی بینی گوشتی

نحوه جراحی بینی گوشتی

در این روش تلاش می‌شود تا بافت غضروفی تقویت شود و حتی ممکن است برای این کار از غضروف کتف یا گوش فرد، قرض گرفته شود. با این روش دیگر بافت غضروفی مستحکم می‌شود و بینی بعد از عمل فرم خود را حفظ خواهد کرد یا به اصطلاح بگشت نخواهد داشت.

سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

معمولاٌ توصیه می‌شود که جراحی زیبایی مخصوصاً جراحی بینی گوشتی، زمانی انجام شود که صورت و اجزای آن رشد کافی پیدا کرده باشند تا بعد از عمل دیگر برگشتی اتفاق نیفتد. بنابراین اگر قصد جراحی بین دارید بهتر است تا سن بلوغ صبر کنید.

پیشنهاد سن مناسب برای دختران معمولاً بعد از 14 سالگی و برای پسران بعد از 16 سالگی می‌باشد. هر چند پیشنهاد بهتر، بعد از 18 سالگی می‌باشد چرا که اکثر افراد بعد از 18 سالگی دیگر بلوغ را پشت سر گذاشته‌اند و تغییر محسوسی در چهره آن‌ها اتفاق نمی‌افتد.  بعد از 60 سالگی، جراحی زیبایی بینی توصیه نمی‌شود چرا که از این سن به بعد، بافت استخوانی به شدت سفت و محکم است و انطاف پذیر نمی‌باشد.

 

 

  • ۹۹/۰۷/۲۰
  • سعید حسن آبادی

جراحی بینی

جراحی بینی گوشتی

عمل بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی