tourinja

  • ۰
  • ۰

کرم پودر یکی از ابزارهای آرایشی است که خانم ها در قدم اول آرایش از آن استفاده می کنند تا بتواند یک زیر ساخت آرایشی ایجاد نمایند و لکه ها و برخی نقاط قهوه ای و تیره پوست را بپوشانند. کرم پودر انواع مختلفی دارد که در این مقاله روبی سان تصمیم دارد که انواع مختلف این ابزار آرایشی را با هم مقایسه کند تا شما بهترین نوع را برای پوستتان انتخاب نمایید. پس اگر به دنبال کرم پودری مناسب با پوستتان هستید با ما همراه باشید.

 

کرم پودر

مدل های مختلف کرم پودر

کرم پودر را باید بر اساس میزان چربی و رطوبت زیر پوست انتخاب و استفاده نمود. 4 مدل کرم پودر مختلف موجود است 

کرم پودر جامد، کرم پودر مایع، کرم پودر پودری، کرم پودر کرمی.

کرم پودر جامد:

کرم پودر جامد پوشانندگی بالایی دارد و رنگدانه های موجود در آن نیز بیشتر است. هر چه میزان این رنگدانه ها بیشتر باشد قدرت کاور بیشتر خواهد بود. این رنگدانه ها روی لکه های تیره پوست به خوبی قرار می گیرد و آن ها را کاور می کند. جنس این کرم پودر خشک است بنابراین برای افرادی که پوستی چرب یا مختلط دارد مناسب تر است.

 

کرم پودر کرمی:

کرم پودری که به صورت پمپی یا تیوپی می باشد و با کمی فشار خارج می شود را کرم پودر کرمی می گویند. این نوع کرم پودر مانند مدل مایع به وسیله یک براش روی صورت پخش می شود. این نوع کرم پودر از نظر مدت ماندگاری روی پوست و غلظت با هم متفاوت هستند. کرم پودر کرمی به نسبت کرم پودرهای دیگری خاصیت آبرسانی بیشتری دارد و می تواند همزمان به پوستتان رسیدگی کند.

این کرم پودر دارای چربی بیشتری است یعنی برای افرادی که پوست خشک دارند بسیار مناسب است.

برای بالا بردن میزان کاور و ماندگاری بهتر است از یک پد آرایشی و یا براش برای پخش کردن کرم پودر استفاده نمایید.

 

کرم پودر مایع:

کرم پودرهای مایع در میزان پوشانندگی (وجود رنگدانه)، میزان ماندگاری روی پوست و اینکه کرم پودر آبرسان هست یا خیر متفاوت هستند. کرم پودر مایع را به صورت نقطه ای روی پوست صورتتان قرار دهید و با کمک براش یا پد مخصوص آن را روی صورتتان پخش نمایید. در این مدل هم نمونه هایی وجود دارد که چرب است و برای پوست های خشک بسیار مناسب می باشد و در مقابل نمونه هایی با عنوان Free Oil وجود دارد که برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد.

در نتیجه برای بالا بردن بیشتر تاثیرگذاری این ابزار آرایشی بهتر است ابتدا نوع و خصوصیات پوست خود را بشناسید.

 

کرم پودر پودری:

این نوع کرم پودر مانند پنکک در یک پالت است. فقط تفاوتی که بین کرم پودر پودری با پنکک وجود دارد این است که پنکک فشرده تر از کرم پودر پودری است. این نوع کرم پودر برای افرادی که پوست چرب دارند بسیار مناسب است. اما بهتر است بدانید که ماندگاری این نوع کرم پودر پایین است و شما در طول روز نیاز به تمدید آرایش خود خواهید داشت.

برای بالا بردن این نوع کرم پودر بهتر است از یک براش مخصوص استفاده نمایید. افرادی که پوست خشک دارند بهتر است از این نوع کرم پودر استفاده نکنند. این نوع کرم پودر روی پوست های خشک پوسته پوسته خواهد شد و نه تنها زیبایی را مورد تاثیر قرارمی دهد بلکه می تواند به سلامت پوستتان هم آسیب وارد شود.

 

برای بالا بردن تاثیر کرم پودر بهتر است که قبل از زدن آن مراقبت های پوستی به طور کامل انجام شود. مثلا برای افرادی که صورتی خشک دارند ابتدا صورتشان را با یک نرم کننده یا کرم آبرسان ماساژ دهند تا مقداری از خشکی صورت برطرف شود.

یا افرادی که پوست چربی دارند بهتر است قبل از آرایش صورت خود را با شوینده های مخصوص صورت بشویند تا کمی از چربی موجود روی پوست کاهش یابد.

اینکه چه نوع کرم پودری مناسب شما است به شما بستگی دارد اما سعی کنید کرم پودر را از بین برندهای معتبر مانند روبی سان انتخاب نمایید تا خیالتان از بابت اصالت کالا مطمئن باشد.



 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی