tourinja

  • ۰
  • ۰

عمل زیبایی بینی

در سالهای اخیر عمل های زیبایی بسیار رایج شده است. شاید بتوان گفت اولین عمل زیبایی که بیشترین طرفدار و داوطلب را نیز داشت، عمل زیبایی بینی بود. افراد به یکباره دیدند فرم نامتناسب و نازیبای بینی قابل تغییر است و این اتفاق برای آن ها تعجب آور بود. رفته رفته عمل زیبایی بینی خواهان زیادی پیدا کرد و به دنبال آن جراحانی که این مهارت را آموختند و مطب زیبایی تاسیس کردند افزایش یافت. عمل های زیبایی برای اصلاح عناصر چهره و نزدیک کردن آن ها به تناسب استاندارد زیبایی رواج یافت و انواع متنوعی از آن ها ابداع شد. مانند عمل زیبایی پلک یا عمل زیبایی گوش و... . اما با این حال همچنان عمل زیبایی بینی رایج ترین عمل زیبایی بین عموم مردم است و شاید با شنیدن کلمه عمل زیبایی، تنها نام عمل زیبایی بینی به ذهن شنوندگان خطور کند.

عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی چگونه انجام می شود؟

افرادی که تمایل به انجام جراحی روی بینی خود هستند، معمولا از مشکلاتی مانند بزرگ بودن بینی، قوز روی بینی و انحراف بینی ناراضی هستند یا از مشکلات تنفسی رنج می برند. به همین منظور در طی عمل زیبایی بینی، این مشکلات رفع می شود. با کارهایی مانند تراشیدن غضروف و استخوان، گره زدن بافت ها و لیفت بینی مشکل بزرگی و افتادگی بینی رفع می شود. برای برطرف کردن انحراف بینی نیز روی تیغه ی بینی اعمال اصلاحی انجام می شود. قوز روی بینی مشکل رایجی است که با تراشیدن استخوان اصلاح می شود.

همانطور که از نامش پیداست، در عمل زیبایی بینی، بینی فرد به منظور بهبود زیبایی و تناسب چهره جراحی می شود. اما با این حال مشکلات اساسی تنفسی نیز می تواند همزمان با این عمل رفع شود.

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی چه عوارضی دارد؟

مانند تمام عمل های جراحی، عمل زیبایی بینی نیز عوارض پس از عمل دارد. از آن جایی که حین عمل، برش و شکستگی روی بینی ایجاد می شود، بعد از عمل، بینی و اطراف آن دچار کبودی و تورم می شود. خونریزی حین و بعد از عمل نیز از عوارض عمل زیبایی بینی است. درد معمولا تا یک هفته همراه فرد است و گاهی تنفس به علت وجود لخته خون و مخاط با مشکل همراه است.

عوارضی که گفته شد جزو عوارض طبیعی عمل زیبایی بینی هستند. اما در صورتی که عمل به صورت اصولی انجام نشود یا اینکه مراقبت های بعد از عمل به درستی انجام نشود، ممکن است عوارض وخیم تری نیز بروز پیدا کنند. به عنوان مثال در صورتی که قبل یا بعد عمل داروهای مانع انعقاد خون یا دخانیات مصرف شود، احتمال خونریزی و شدت آن افزایش پیدا می کند و فرآیند بهبودی به شدت کند می شود. ایجاد مشکلات تنفسی و به وجود آمدن فرم نامتقارن نیز از مشکلاتی است که به علت بی تجربگی جراح به وجود می آید.

ضربه خوردگی یا دفرمه شدن به علت وجود هرگونه تماس غیر اصولی نیز می تواند از تبعات پس از عمل زیبایی بینی باشد. توجه داشته باشید پس از عمل بینی، بینی به شدت آسیب پذیر است و برای محافظت آن از آسیب دیدگی و برای تثبیت تغییرات ایجاد شده باید دستورات مراقبتی پزشک به طور تمام و کمال اجرا شود.

  • ۹۹/۰۶/۱۵
  • سعید حسن آبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی